4/2009

Téma: Současné myšlení o animovaném filmu

(hostující editorka čísla: Kateřina Surmanová)

 

Články


Radomír D. Kokeš:

Fikční světy (kriminálního) televizního seriálu

 

Články k tématu

 

Editorial

 

Paul Ward:

Několik úvah o vztahu teorie a praxe v oboru animačních studií

 

Birgitta Hoseaová:

Performativita, post-animace a jak jsem se stala animovanou postavou

 

Martin Mazanec:

Animace filmu

[plný text (CZ)]

 

Inés Jerrayová:

Animovaný film: figury a hybridizace

 

Eliška Děcká:

Vlastní animační pokoj. Současný autorský animovaný film pohledem českých režisérek

 

Rozhovor

 

Kateřina Surmanová:

Animace je hra, která se hraje sama. Rozhovor s Giannalbertem Bendazzim

[plný text (CZ)]

 

Ad Fontes

 

Jindřich Schwippel – Tomáš Lachman:

Organisace československého filmového herectva a zaměstnanců výroben/ Československá filmová unie (1920–1938)

[plný text (CZ)]

 

Příběh fotografie

 

Kateřina Surmanová:

Události a setkání z Přehlídky animovaného filmu v Olomouci 2007 a 2008

 

Obzor

 

Stanislav Ulver:

Metrický a metaforický film (Martin Mazanec /ed./: Peter Kubelka)

 

Lucie Česálková:

Dvě genealogie filmovědného oboru (Dana Polan: Screens of Instruction: The Beginning of U. S. Study of Film. Lee Grievson – Haidee Wasson /eds./: Inventing Film Studies)


Lucie Česálková:

Kontrola, efektivita, vědění – ke kontextům průmyslového filmu (Vinzenz Hediger – Patrick Vonderau /eds./: Films that Work. Industrial Film and the Productivity of Media)

 

Projekty

 

Lukáš Gregor:

Vzhůru do nekonečna a ještě dál! Analýza filmu Toy Story: Příběh hraček a poetika Pixar Animation Studios

 

Příloha

 

Z přírůstků knihovny NFA

 

Obsah XXI. ročníku Iluminace

 

obalka 4/2010