2/2016

Téma: Amatérský film v zemích východního bloku

Editoři: Lucie Česálková – Jiří Horníček

 

Články k tématu


Editorial


Maria Vinogradova

Socialistická filmová tvorba vs. Gosplan.
Budování infrastruktury sovětského amatérského filmu


Melinda Blos-Jániová

Pátrání po ztracených obrazech. Dějiny rumunského
amatérského filmu z pohledu orální historie a vzdělávacích příruček


Veronika Jančová

Poloprofesionál nebo „profesionální amatér"?
Filmová tvorba mezi amatérismem a profesionalismem


Kateřina Svatoňová

(Ne)profesionální experimenty s rodinou.
Rodinné filmy (Jaroslava Kučery) jako příklad umělecké praxe


Analýza


Aleš Merenus

Výborné divadlo jako hezký film aneb Archeologie filmových HRÁTEK S ČERTEM


Rozhovor


Kateřina Krtilová – Johannes Bennke

Technologie vnímání — k filozofii digitálních médií.

Rozhovor s Markem Hansenem


Ad fontes


Marcela Týfová

Baalfilm (1934–1955)


Věroslav Hába

Šťastný návrat ztracené manekýnky.
Případ identifikace pohřešovaného filmu


Obzor


Ferdinand Fořt

Film (nejen) v autorskoprávních souvislostech (Ivan David, Filmové právo)


Jan Hanzlík

Postsocialismus mezi krizí a euforií (Konference CineMedia – Cinema and Visual Culture in Post-Communist Europe: From Crisis to Euphoria and Back Again, Kluž)


Přílohy


Z přírůstků Knihovny NFA

 

 

Obálka 2/2016