3/2016

 

Články

 

Pavel Zahrádka
Etika kopírování kulturních obsahů. Kvalitativní studie internetového pirátství v České republice

 

Martin Zelený
Sběratelství a sekundární trh s filmovými kopiemi v České republice

 

Jaroslav Lopour
Filmy soukromých výroben ve státní kinematografii. Zestátnění a jeho vliv na kontinuitu české filmové tvorby

 

Jan Švelch
Paratextuální analýza jako doplněk výzkumu historické recepce. Jazyková a národní identita v paratextech českých a zahraničních zvukových filmů uvedených v roce 1930 v Československu

 

Analýza

 

Tomáš Gruntorád
ŠKOLA ZÁKLAD ŽIVOTA. Protiklady se přitahují

 

Rozhovor

 

Andrea Průchová
O institucionální kritice akademického psaní: participativní psaní, alegorické čtení, experiment.

Rozhovor s Jamesem Elkinsem

 

Hlasy z praxe

 

Lucie Česálková
Krátký webový dokument je svébytný umělecký druh.

Rozhovor s Charliem Phillipsem

[plný text (CZ)]

 

Edice

 

Ferdinand Fořt
Federalizace Československa v kinematografii

 

Dokumenty k federalizaci Československa v kinematografii

 

Ad fontes

 

Luboš Marek
Dafa-film (1928) 1930–1954

 

Tomáš Hála
Filmy Církve československé husitské jako akvizice sbírky
neprofesionální kinematografie v NFA

[plný text (CZ)]

 

Obzor

 

Zuzana Bauerová
Metóda medzi metódami (Marek Jícha, Jaromír Šofr a kol.: Živý film. Digitalizace filmu Metodou DRA)

 

Marie Meixnerová
Do dějin internetového umění (Electronic Superhighway. From Experiments in Art and Technology to Art After the Internet, 2016–1966; Whitechapel Gallery, Londýn)

[plný text (CZ)]

 

Alena Šlingerová
Výběrová nabídka perspektiv (20. mezinárodní festival dokumentárních filmů Ji.hlava)

 

Přílohy

 

Přírůstky Knihovny NFA

 

3/2016