2/2012

Téma: Počítačové hry jako expresivní médium

(hostující editor: Jaroslav Švelch)

 

 

 Články 

 

Markéta Štechová:

Mytologie výjimečnosti jako produkční ideologie televizního seriálu Proč bychom se netopili

 

Články k tématu

 

Editorial

[plný text (CZ)]

 

Jaroslav Švelch:

Co nám říká hra. Teoretické a metodologické přístupy k počítačové hře jako expresivnímu médiu

[plný text (CZ)]

 

Vít Šisler:

Počítačové hry na Blízkém východě. Procedurální rétorika a její role v utváření muslimské identity

[plný text (CZ)]

 

Jan Miškov:

Genealogie interaktivního textu. Remediace literatury, divadla a filmu v Heavy Rain

 

Rozhovory

 

Jaroslav Švelch:

Bílá místa na mapě herního designu. Rozhovor s Jakubem Dvorským a Jaroslavem Kolářem

 

  Jana Rogoff:

 O nálezu v NFA, Michailu Cechanovském a filmové hrobařině. Rozhovor s Nikolajem Izvolovem a Sergejem Kaptěrevem

[plný text (CZ)]

 

Edice a materiály

 

Jaroslav Švelch:

Manifesty nezávislých herních vývojářů

 

Jason Rohrer:

Herní design jako umění


Auriea Harvey a Michaël Samyn:

Over Games


Ad Fontes

 

Jarmila Hurtová:

Continental-Film (1937–1946)

[plný text (CZ)]

 

Obzor

 

Petr Szczepanik:

Scenáristovy dějiny normalizace (Štěpán Hulík, Kinematografie zapomnění. Počátky normalizace ve Filmovém studiu Barrandov (1968–1973))


Obzor — diskuze a polemiky

 

Zdeněk Holý:

Film a neuroestetika. Polemika nad pojetím čísla Iluminace 4/2011

 

Tereza Hadravová:

Na obranu neuroestetiky se entuziasmus nehodí. Odpověď Zdeňkovi Holému

 

Projekty

 

Marek Jícha:

Projekt Národní kino a nová terminologie v kinematografii

 

Přílohy

 

Z přírůstků knihovny NFA

 

2/12