PT Journal AU Zahradka, P Szczepanik, P TI Jednotny digitalni trh jako hrozba, nebo prilezitost? Rekonstrukce postoju ceskych distributoru ke strategii pro vytvoreni jednotneho digitalniho trhu v Evrope SO Iluminace PY 2018 BP 23 EP 48 VL 30 IS 3 DI 10.58193/ilu.1575 WP https://iluminace.cz/artkey/ilu-201803-0002.php DE cesky filmovy prumysl; online distribuce AV obsahu; video on demad; strategie jednotneho digitalniho trhu; male medialni trhy SN 0862397X AB V teto studii se zamerujeme na mistni distributory pusobici na malem narodnim trhu, jejichz hlasy v celoevropskych debatach spise chybely nebo byly nedostatecne zastoupeny v politice mezinarodnich zajmovych skupin (tj. profesnich sdruzeni) a v narodnich politickych postojich. Cilem studie je rekonstruovat a porovnat postoje ceskych distributoru ke strategii jednotneho digitalniho trhu (DSM) a jejim jednotlivym regulacnim iniciativam pocinaje kvetnem 2015. Nejprve zasazujeme DSM do sirsiho kulturne-politickeho kontextu, ktery je poznamenan napetim mezi zakladnimi principy volneho trhu v EU a teritorialitou autorskych prav, pricemz druha jmenovana je zakladni soucasti obchodnich modelu evropskych audiovizualnich distributoru. Predstavujeme take tri legislativni navrhy, ktere jsou z hlediska fungovani audiovizualniho prumyslu a preshranicni dostupnosti audiovizualniho obsahu nejdulezitejsi. V analyticke casti studie nasleduje rekonstrukce a klasifikace postoju nasich respondentu ke strategii DSM a jejich nazoru na soucasne problemy digitalni distribuce se zvlastnim zretelem na duvody spatne preshranicni dostupnosti audiovizualnich del v EU. ER