1/2018
Články
Jiří Anger (Univerzita Karlova) Médium, které myslí sebe sama. Audiovizuální esej jako nástroj bádání a vyústění akademických trendů
[plný text / CZ] [abstrakt / EN]
Libuše Heczková – Kateřina Svatoňová (Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze) Esteřiny vraždy. Zabíjení filmovosti a zrod acinematičnosti
[abstrakt / EN]
Lucie Česálková (Slezská univerzita v Opavě) Pohyblivý obraz a socialistický žák. Výzkumy filmové recepce v pedagogickém dispozitivu v 50. a 60. letech
[abstrakt / EN]
Hlasy z praxe
Ondřej Pavlík
Psaní scénářů je jako architektonické kreslení.
Rozhovor s Jakubem Żulczykem
[plný text / CZ]
Edice
Jana Čížkovská Příprava II. programu ČST v archivních materiálech
Ad fontes
Kristýna Doležalová Ludmila Wegenerová-Salmonová 1897–1968 (1999)
Obzor
Ondřej Belica Hledání skrytého. Spolupráce kameramana s režisérem v dějinách hollywoodského filmu (Christopher Beach, A Hidden History of Film Style: Cinematographers, Directors, and the Collaborative Process)
Matěj Forejt Animasofie aneb Soukromá věda bez pravidel (Ülo Pikkov, Animasofie: Teoretické úvahy o animovaném filmu)
Pavel Bednařík Po stopách paměti Hermíny Týrlové (Jana Janíková – Lukáš Gregor, Ateliér Hermíny Týrlové)
Projekty
Martin Mišúr Případ, který se neměl uzavřít. Vzestup detektivky, varianty státně-produkčních cyklů a logika státně-produkčních klastrů zestátněné československé kinematografie (1945–1962)
Příloha
Přírůstky Knihovny NFA
|