4/2018
Články
Editorial
Pavel Skopal (Masarykova univerzita)
Tuláci „Novou Evropou“.
Říšská filmová politika a exportní možnosti protektorátní kinematografie
[abstrakt / EN]
Tereza Czesany Dvořáková (Univerzita Karlova)
Říše, Evropa, protektorát a film. Prag-Film v kontextu krystalizace a realizace nacistické filmové expanze
[abstrakt / EN]
Roel Vande Winkel (Katolická univerzita v Lovani, LUCA)
Německé filmové hvězdy v okupované Belgii jako kulturní aktéři (1940–1944)
[abstrakt / EN]
David Frey (Vojenská akademie Spojených států amerických)
Která cesta vede ke křesťanskému nacionalismu?
Maďarská kinematografie válečného období v Evropě Nového řádu
[abstrakt / EN]
Rozhovor
Pavel Skopal
Okupace jako evropská zkušenost.
Rozhovor s Tatjanou Tönsmeyerovou
Hlasy z praxe
Eva Pjajčíková – Marek Loskot
Rovnováha mezi tvůrčím rizikem, originalitou a finanční návratností. Rozhovor s Christianem Routhem
Edice a materiály
Pavel Skopal
Vize říšského filmového průmyslu
Ad fontes
Luboš Marek
Ponrepo Viktor 1860–1926 (1931)
Alena Šlingerová
Střihový válečný dokument Neznámý vojín mluví (1934)
Obzor
Petr Mareš
Začátek filmu jako výzva pro analýzu
(Annette Insdorf, Cinematic Overtures: How to Read Opening Scenes)
Martin Kos
Teorie vypravěčského třesku
(David Bordwell, Reinventing Hollywood: How 1940s Filmmakers Changed Movie Storytelling)
Pavel Bednařík
Filmová kritika jako poslání
(Tomáš Hála (ed.), Galina Kopaněva. Spatřit a napsat. Filmové kritiky, statě a rozhovory)
Matěj Forejt
Art Save the Screen
(ScreenSaverGallery: Nelidské umění)
Příloha
Přírůstky Knihovny NFA
|