2/2012
Téma: Počítačové hry jako expresivní médium
(hostující editor: Jaroslav Švelch)
Články
Markéta Štechová:
Mytologie výjimečnosti jako produkční ideologie televizního seriálu Proč bychom se netopili
Články k tématu
Editorial
[plný text (CZ)]
Jaroslav Švelch:
Co nám říká hra. Teoretické a metodologické přístupy k počítačové hře jako expresivnímu médiu
[plný text (CZ)]
Vít Šisler:
Počítačové hry na Blízkém východě. Procedurální rétorika a její role v utváření muslimské identity
[plný text (CZ)]
Jan Miškov:
Genealogie interaktivního textu. Remediace literatury, divadla a filmu v Heavy Rain
Rozhovory
Jaroslav Švelch:
Bílá místa na mapě herního designu. Rozhovor s Jakubem Dvorským a Jaroslavem Kolářem
Jana Rogoff:
O nálezu v NFA, Michailu Cechanovském a filmové hrobařině. Rozhovor s Nikolajem Izvolovem a Sergejem Kaptěrevem
[plný text (CZ)]
Edice a materiály
Jaroslav Švelch:
Manifesty nezávislých herních vývojářů
Jason Rohrer:
Herní design jako umění
Auriea Harvey a Michaël Samyn:
Over Games
Ad Fontes
Jarmila Hurtová:
Continental-Film (1937–1946)
[plný text (CZ)]
Obzor
Petr Szczepanik:
Scenáristovy dějiny normalizace (Štěpán Hulík, Kinematografie zapomnění. Počátky normalizace ve Filmovém studiu Barrandov (1968–1973))
Obzor — diskuze a polemiky
Zdeněk Holý:
Film a neuroestetika. Polemika nad pojetím čísla Iluminace 4/2011
Tereza Hadravová:
Na obranu neuroestetiky se entuziasmus nehodí. Odpověď Zdeňkovi Holému
Projekty
Marek Jícha:
Projekt Národní kino a nová terminologie v kinematografii
Přílohy
Z přírůstků knihovny NFA
|