Deník venkovského faráře. Kinematograf Roberta Bressona
Rozbor dvou filmů Roberta Bressona Deník venkovského faráře a Kapsář. Autor upozorňuje na význam tématu psaného textu ve filmu: deníková forma vyprávění, posouvání děje pomocí dopisů, psaných vzkazů, samotný akt psaní, píšící ruka, začátek a konec filmu vymezené psanými deníkovými záznamy, u adaptací motiv otevírající a zavírající se knihy s původní předlohou apod. Autor dále vypichuje efekt psaní deníku doprovázeného hlasem mimo obraz, diskontinuitu, fragmentizaci a zlomkovitost Bressonových děl.
Klíčová slova: francouzský režisér a scenárista; Francie; Kapsář 1959; Deník venkovského faráře 1951; filmy; 1950; 1959; motiv ve filmu; kniha ve filmu; filmové adaptace literární předlohy; psaný text ve filmu
The Diary of a Country Priest. Robert Bresson's Cinematograph
Zveřejněno: 1. červen 1998 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.