Iluminace 1998, 10(3):33-41
Manierizmus a ako sa ho zbaviť
Charakteristika "intelektuální revoluce", která proběhla ve Francii v polovině 60. let na stránkách časopisu Cahiers du cinéma. Teoretickou základnu má pro příště tvořit formalismus a lingvistika. Redaktoři se tak distancují od méně vědecké koncepce "autorského filmu" a předchozího vysokého hodnocení hollywoodských režisérů. Článek upozorňuje na významné body a stránky tohoto procesu a jeho význam pro další filmové tvůrce.
Klíčová slova: filmové časopisy; Francie; filmová teorie; filmová kritika; metodologie filmové kritiky; filmová estetika; dějiny filmu; 1965-1970; filmoví kritici; Manýrismus a film; manýrismus ve filmu; Umělecké směry a film; formalismus; lingvistika
Mannerism and How To Eliminate It
Zveřejněno: 1. září 1998 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.