Iluminace 1998, 10(3):157-170
Od mramoru k celuloidu
Ředitel Francouzské filmotéky Dominique Païni informuje o činnosti Cinémathèque française a Musée du cinéma, o problémech filmoték a zkoumání a uchovávání filmů od počátečního stadia nalezení, přes verifikaci materiálu, chemický přenos, redigování a výrobu mezititulků a střih až po konečné promítání. Nepopisuje jednotlivé etapy, ale uvádí konkrétní příklady některých restaurovaných filmů a jejich poškození. V závěru se zamýšlí nad vlastnostmi a nebezpečím nových technologií v restaurování filmů.
Klíčová slova: filmotéky; filmové archivy a instituce; Francie; filmové archivy a instituce, Cinémathèque française; umění a film; filmová muzea; filmové sbírky; preservace filmů; restaurované filmy; barva; filmová surovina
From Marble to Celluloid
Zveřejněno: 1. září 1998 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.