Iluminace 1998, 10(4):17-37
Pasoliniovské přisvojení Dekameronu
Dekameron Piera Paola Pasoliniho chápe autorka jako kapitolu rozsáhlejšího dialogu, vedeného přes staletí s minulými epochami prostřednictvím krativního a osobitého aktu. Filmy jako Dekameron nás vedou k intenzivnějšímu pochopení svých literárních východisek, kterým takto slouží, aniž by se jim podřizovaly. Rozbor Dekameronu tvoří součást připravované publikace Světová literatura ve filmu.
Klíčová slova: Dekameron 1970; symbol ve filmu; symbolismus ve filmu; filmová estetika; filmová sémiotika
Pasolini's Adoption of the Decameron
Zveřejněno: 1. prosinec 1998 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.