Čas plynutí filmového smyslu
Čas ve filmu nejen jako kvantita, ale i kvalita filmu. Na příkladech čtyř extrémně dlouhých filmů, dokladuje autorka trvání filmu jako významotvorný prvek, který ovlivňuje i jeho kvalitu. Mezi specifické prodlužovací techniky patří např. zpomalené záběry, opakování, dlouhé záběry, strnutí nebo rozvolnění narativní struktury.
Klíčová slova: Co dělat? (Cesta z Prahy do Českého Krumlova, aneb, Jak jsem sestavoval novou vládu) 1996; Intolerance 1916; Ludwig 1973; Krásná hašteřilka 1991; umělecké prostředky filmu; zpomalené natáčení; čas ve filmu; filmová estetika; narace ve filmu; vnímání
The Time and Passage of Film Sense. Four "long" Films
Zveřejněno: 1. březen 1999 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.