Iluminace 1999, 11(1):5-24

Čas plynutí filmového smyslu

Helena Bendová, Naďa Abdallaová

Čas ve filmu nejen jako kvantita, ale i kvalita filmu. Na příkladech čtyř extrémně dlouhých filmů, dokladuje autorka trvání filmu jako významotvorný prvek, který ovlivňuje i jeho kvalitu. Mezi specifické prodlužovací techniky patří např. zpomalené záběry, opakování, dlouhé záběry, strnutí nebo rozvolnění narativní struktury.

Klíčová slova: Co dělat? (Cesta z Prahy do Českého Krumlova, aneb, Jak jsem sestavoval novou vládu) 1996; Intolerance 1916; Ludwig 1973; Krásná hašteřilka 1991; umělecké prostředky filmu; zpomalené natáčení; čas ve filmu; filmová estetika; narace ve filmu; vnímání

The Time and Passage of Film Sense. Four "long" Films

Zveřejněno: 1. březen 1999  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Bendová, H., & Abdallaová, N. (1999). Čas plynutí filmového smyslu. Iluminace11(1), 5-24
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.