Iluminace 1999, 11(3):29-47

Teorie & definice strukturálního/materiálního filmu

Peter Gidal

Ve strukturálním/materiálním filmu není důležitý jakýkoli zobrazovaný obsah, nýbrž materiální vztahy (ve) filmu (nikoliv v rámci filmového okénka) a mezi filmem a divákem a také vztahy ve struktuře filmu. Používání specifických filmových prostředků. Problematika produkce a reprodukce. Reprezentovaný obsah. Film jako materiál a aktivace diváka. Dominantní film. Dialektika a identifikace. Příběh a dekonstrukce. Aspekty času, reflexivnost a technika.

Klíčová slova: experimentální film; strukturální film; filmová teorie; čas ve filmu; strukturalismus; filmová estetika; filmová věda a výzkum; filmová terminologie

Theory & Definiton of Structural/Materialist Film

Zveřejněno: 1. září 1999  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Gidal, P. (1999). Teorie & definice strukturálního/materiálního filmu. Iluminace11(3), 29-47
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.