Iluminace 2003, 15(1):63-86
Vnitřní hlas. Jeanne Moreau a trubky MIlese Davise ve filmu Výtah na popraviště (aneb: jak být por nepřítomného...)
Rozbor francouzského thrilleru Výtah na popraviště z r. 1958 jako klasického představitele žánru "film noir" z hlediska tří forem vnitřní kinematografické řeči, monologů postav a výrazného hudebního doprovodu trubky Milese Davise.
Klíčová slova: Výtah na popraviště 1958, film noir, monology, hudba ve filmu, Miles Davis
Inner Voice. Jeanne Moreau and Miles Davi's Trumpets in "The Elevator to the Place of Execution" (or, How to exist for the one not present...)
An analysis of the 1958 French thriller Elevator to the Gallows as a classic representative of the "film noir" genre in terms of three forms of internal cinematic language, character monologues, and Miles Davis' distinctive trumpet score.
Keywords: The Elevator to the Place of Execution 1958, film noir, monologues, film music, Miles Davis
Zveřejněno: 1. březen 2003 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.