Iluminace 2003, 15(2):73-87
Dezertér a "dezertéři". „Rudí" a „bílí" Rusové a výmarský film.
Vznik a rozbor filmu Dezertér režiséra Vsevoloda Pudovkina. Vliv německého prostředí na Pudovkinovu tvorbu. Ruská filmařská emigrace a její uplatnění v zahraničí, hlavně v Německu. Berlínské pobyty Sergeje Ejzenštejna, jeho vztah k německému filmu a stručný přehled recepce Ejzenštejnových filmů ve Výmarské republice.
Klíčová slova: sovětský filmový režisér, ruský režisér a scenárista, Dezertér 1933, německá kinematografie, emigrace
Deserter and "Deserters". "Red" and "White" Russians and Weimar Cinema
Origin and analysis of the film Deserter by Vsevolod Pudovkin. The influence of the German environment on Pudovkin's work. Russian film emigration and its application abroad, especially in Germany. Sergei Eisenstein's Berlin sojourns, his relationship to German cinema, and a brief overview of the reception of Eisenstein's films in the Weimar Republic.
Keywords: Soviet film director, Russian director and screenwriter, Deserter 1933, German cinema, emigration
Zveřejněno: 1. červen 2003 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.