Iluminace 2005, 17(1):43-63

Těla a tváře (ve) filmu. Poznámky k teorii a praxi divácké identifikace na příkladu tvorby Johna Cassavetese

Jakub Kučera

Studie je věnována dvěma základním otázkám: jaké funkce může mít tělo ve filmu a vztah diváka k tělu na plátně. Tyto teoretické úvahy dokladuje na filmech Johna Cassavetese Faces a Žena pod vlivem.

Klíčová slova: tělo ve filmu; filmová tvorba; psychologický vliv filmu; filmoví diváci

Bodies nd Faces of/in Film. Notes on Theory and Practice of Spectator Identification and the Example of John Cassavetes

The study is devoted to two basic questions: what functions the body can have in film and the relationship of the viewer to the body on screen. It demonstrates these theoretical considerations through John Cassavetes' films Faces and Woman Under the Influence.

Keywords: the body in film; filmmaking; the psychological impact of film; film audiences

Zveřejněno: 1. březen 2005  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kučera, J. (2005). Těla a tváře (ve) filmu. Poznámky k teorii a praxi divácké identifikace na příkladu tvorby Johna Cassavetese. Iluminace17(1), 43-63
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.