Iluminace 2008, 20(1):37-49
Německo se globalizuje. Kritika teze o dominantním postavení Hollywoodu na světových trzích
Dosud nepublikovaný text, původně přednesený jako příspěvek na mezinárodní konferenci Média v období přeměny - globalizace a konvergence v Bostonu v květnu 2002, se zaměřuje na fenomén popularity filmů a z tohoto pohledu přehodnocuje tradiční teze o dlouhodobé dominanci Hollywoodu na světových trzích.
Klíčová slova: produkce, Hollywood, reklama, filmová recepce, návštěvnost
Germany Goes Global: Challenging the Theory of Hollywood's Dominance on International Markets
The unpublished text, originally presented as a paper at the international conference Media in a Time of Transformation - Globalization and Convergence in Boston in May 2002, focuses on the phenomenon of film popularity and from this perspective reassesses the traditional thesis of Hollywood's long-term dominance of world markets.
Keywords: production, Hollywood, advertising, film reception, attendance
Zveřejněno: 1. březen 2008 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.