Iluminace 2008, 20(3):37-38
Populárně-vědecký film jako žánr mezi vědou a uměním
Renesance populárně-vědeckého filmu v poslední době, jeho reflexe v českém prostoru, snaha po jeho redefinici a tím posílení role filmu a vizuality v procesu vzdělávání. Nové způsoby vizuální prezentace vědeckého poznání. Stručný úvod do problematiky jednotlivých příspěvků věnovanému této problematice.
Klíčová slova: vzdělání a film, využití filmu, využití televize, vizualita
Popular science film as a genre between science and art
The recent renaissance of popular science film, its reflection in the Czech space, the effort to redefine it and thus strengthen the role of film and visuality in the educational process. New ways of visual presentation of scientific knowledge. A brief introduction to the issues of the individual papers devoted to this issue.
Keywords: education, use of film, use of television, visuality
Zveřejněno: 1. září 2008 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.