Fikční světy (kriminálního) televizního seriálu
Autor navrhuje původní model, který může vést k vytvoření komplexní naratologické teorie seriálové fikce. Vychází ze sítě vztahů mezi divákem, částmi a celkem, což činí z televizního seriálu fikční uspořádání, které je radikálně odlišné od filmu. Autor zvolil postup názorného výkladu na příkladu specifického fikčního uspořádání kriminálního seriálu.
Klíčová slova: filmová teorie, narace ve filmu, sémantika, fikce v seriálu, filmová estetika
Fictional Worlds of (Crime) Television Series
The author suggests an original model that can lead to a comprehensive narratological theory of serial fiction. It is based on a network of relationships between the viewer, the parts and the whole, which makes the television series a fictional arrangement that is radically different from film. The author chooses the procedure of illustrating the specific fictional arrangement of the crime series.
Keywords: film theory, narration in film, semantics, fiction in series, film aesthetics
Zveřejněno: 1. prosinec 2009 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.