Iluminace 2009, 21(4):5-37

Fikční světy (kriminálního) televizního seriálu

Radomír D. Kokeš

Autor navrhuje původní model, který může vést k vytvoření komplexní naratologické teorie seriálové fikce. Vychází ze sítě vztahů mezi divákem, částmi a celkem, což činí z televizního seriálu fikční uspořádání, které je radikálně odlišné od filmu. Autor zvolil postup názorného výkladu na příkladu specifického fikčního uspořádání kriminálního seriálu.

Klíčová slova: filmová teorie, narace ve filmu, sémantika, fikce v seriálu, filmová estetika

Fictional Worlds of (Crime) Television Series

The author suggests an original model that can lead to a comprehensive narratological theory of serial fiction. It is based on a network of relationships between the viewer, the parts and the whole, which makes the television series a fictional arrangement that is radically different from film. The author chooses the procedure of illustrating the specific fictional arrangement of the crime series.

Keywords: film theory, narration in film, semantics, fiction in series, film aesthetics

Zveřejněno: 1. prosinec 2009  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kokeš, R.D. (2009). Fikční světy (kriminálního) televizního seriálu. Iluminace21(4), 5-37
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.