Nová logika peněz a moci v Hollywoodu: Koncepce filmového studia jako clearingové banky
Kapitola z knihy Edwarda Jaye Epsteina: The Big Picture. The New Logic of Money and Power in Hollywood popisuje proměnu studií - továren na sny, které sériově vyráběly a masově šířily desítky filmů ročně, na monopolistické distributory a clearingové banky, investující do vybraných velkoprojektů a rozdělujících příjmy mezi sebe a privilegované partnery. Text seznamuje čtenáře s obchodní a mocenskou logikou Hollywoodu v éře konglomerátů a zároveň se současným žargonem horních pater tamní profesní komunity.
Klíčová slova: filmová studia, produkční filmové společnosti a studia, Hollywood, ekonomika a film, filmový průmysl, monopoly, tržby, sociologie filmu, studio system
New Logic of Money and Power in Hollywood: The Clearinghouse Concept
A chapter from Edward Jay Epstein's book: The Big Picture. The New Logic of Money and Power in Hollywood describes the transformation of the studios, the dream factories that mass-produced and mass-distributed dozens of films a year, into monopolistic distributors and clearing banks, investing in selected big projects and splitting the revenues between themselves and privileged partners. The text introduces the reader to the business and power logic of Hollywood in the era of conglomerates, as well as to the contemporary jargon of the upper echelons of the professional community there.
Keywords: film studios, film production companies and studios, Hollywood, economics and film, film industry, monopolies, revenues, sociology of film, studio system
Zveřejněno: 1. červen 2010 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.