Iluminace 2016, 28(3):49-69
Filmy soukromých výroben ve státní kinematografii. Zestátnění a jeho vliv na kontinuitu české filmové tvorby
Autor mapuje osudy roztočených a nedokončených protektorátních filmů po roce 1945. Objasňuje, proč pět roztočených filmů česká státní výroba převzala, dokončila a uvedla (např. Rozina sebranec, Řeka čaruje nebo Pancho se žení) a proč zbylých pět naopak zamítla (např. Bludná pouť, Jenom krok nebo Z růže kvítek).
Klíčová slova: Rozina sebranec 1945, Řeka čaruje 1945, Pancho se žení 1944-1946, 13. revír 1946, Lavina 1946, Průlom 1946, Nezbedný bakalář 1946, protektorátní filmy, filmové projekty, nerealizované scénáře, stát a film, filmová cenzura
Films of Private Producers in the State-Owned Film Industry. The Nationalization and Its Influence on the Continuity of Czech Film Production
The author traces the fate of unfinished and unfinished Protectorate films after 1945. He explains why the Czech state production took over, completed and released five of the films (e.g. Rozina sebranec, Řeka čaruje or Pancho se žení) and why the remaining five were rejected (e.g. Bludná pilgrimage, Jenom krok or Z růže kvítek).
Keywords: Rozina sebranec 1945, Řeka čaruje 1945, Pancho se žení 1944-1946, 13. revír 1946, Lavina 1946, Průlom 1946, Nezbedný bakalář 1946, protectorate films, film projects, unrealised scripts, state and film, film censorship
Zveřejněno: 1. září 2016 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.