Iluminace 2018, 30(1):112-115 | DOI: 10.58193/ilu.1558

Případ, který se neměl uzavřít. Vzestup detektivky, varianty státně-produkčních cyklů a logika státně-produkčních klastrů zestátněné československé kinematografie (1945-1962)

Martin Mišúr

A Case That Should Not Be Closed. The Rise of the Detective Film, Variants of State-Production Cycles and the Logic of State-Production Clusters of the Nationalized Czechoslovak Cinema (1945-1962)

Zveřejněno: 1. březen 2018  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Mišúr, M. (2018). Případ, který se neměl uzavřít. Vzestup detektivky, varianty státně-produkčních cyklů a logika státně-produkčních klastrů zestátněné československé kinematografie (1945-1962). Iluminace30(1), 112-115. doi: 10.58193/ilu.1558
Stáhnout citaci

Reference

  1. Petr Kopal (ed.), Film a dějiny 4: Normalizace. Praha: Casablanca - Ústav pro studium totalitních režimů 2014.
  2. Tereza Čápová, Žánrové proměny v českém kriminálním filmu mezi léty 1970 až 1980. Olomouc: Katedra divadelních, filmových a mediálních studií 2015.
  3. Tomáš Marek, Proměny českého kriminálního filmu v počátcích normalizace (1970-1975). Brno: Ústav filmu a audiovizuální kultury 2014.
  4. Lucie Šimůnková, Případ Exner: Prohry českého kriminálního filmu v letech 1970-1982. Brno: Ústav filmu a audiovizuální kultury 2015.
  5. Amanda Ann Klein, American Film Cycles: Reframing Genres, Screening Social Problems, and Defining Subcultures. Austin: University of Texas Press 2011.
  6. Amanda Ann Klein - R. Barton Palmer (eds.), Cycles, Sequels, Spin-offs, Remakes, and Reboots: Multiplicities in Film and Television. Austin: University of Texas Press 2016.
  7. Richard Nowell, Blood Money: A History of the First Teen Slasher Film Cycle. New York - London: Continuum 2011. Přejít k původnímu zdroji...
  8. Peter Stanfield, The Cool and the Crazy: Pop Fifties Cinema. New Brunswick - New Jersey - London: Rutgers University Press 2015.
  9. Rick Altman, Film/Genre. London: British Film Institute 1999. Steve Neale, Genre and Hollywood. London - New York: Routledge 2000. Přejít k původnímu zdroji...
  10. Barry Keith Grant (ed.), Film Genre Reader III. Austin: University of Texas Press 2003.
  11. Petr Szczepanik, Továrna Barrandov: Svět filmařů a politická moc: 1945-1970. Praha: Národní filmový archiv 2016.
  12. Barry Keith Grant (ed.), Film Genre Reader IV. Austin: University of Texas Press 2012.
  13. Leger Grindon, Knockout: The Boxer and Boxing in American Cinema. Jackson: University Press of Mississippi 2011. Přejít k původnímu zdroji...
  14. Leger Grindon, The Hollywood Romantic Comedy: Conventions, History and Controversies. Malden: Wiley-Blackwell 2011. Přejít k původnímu zdroji...
  15. Ivo Michalík, Proměna stěžejních aspektů detektivního žánru v československé kinematografii. Olomouc: Katedra divadelních, filmových a mediálních studií 2011.
  16. Martin Kaňuch (ed.), Vlak zvaný film. Bratislava: Asociácia slovenských filmových klubov v spolupráci so Slovenským filmovým ústavom 2016.
  17. Radomír D. Kokeš, Modré stíny coby zdrženlivá detektivka. Zdůrazňování, potlačování a tradice kriminální fikce. Iluminace 28, 2016, č. 4, s. 97-124. Přejít k původnímu zdroji...

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.