Iluminace 2019, 31(2):151-158 | DOI: 10.58193/ilu.1628
Nech ten obraz hořet. Found footage a horor filmové matérie
Let the Image Burn. Found Footage and the Horror of Film Materiality
Zveřejněno: 1. červen 2019 Zobrazit citaci
Reference
- Jiří Anger, Afekt, výraz, performance: Proměny melodramatického excesu v kinematografii těla. Praha: FF UK 2018.
- Alejandro Bachmann, The Trace of Walk That Has Taken Place - A Conversation with Peter Tscherkassky. Found Footage Magazine 4, 2018, č. 4, s. 30.
- Jeanne Pommeau - Jiří Anger, The Digitization of Jan Kříženecký's Films. Iluminace 31, 2019, č. 1, s. 104-107.
Přejít k původnímu zdroji...
- Laurent Mannoni, Les Appareils cinématographiques Lumière. 1895, 2017, č. 82, s. 52-88.
Přejít k původnímu zdroji...
- William Wees, Recycled Images: The Art and Politics of Found Footage Films. New York: Anthology Film Archives 1993.
- Steve F. Anderson, Technologies of History: Visual Media and the Eccentricities of the Past. Lebanon: Dartmouth College Press 2011.
- Jaimie Baron, The Archive Effect: Found Footage and the Audiovisual Experience of History. London: Routledge 2014.
Přejít k původnímu zdroji...
- Catherine Russell, Archiveology: Walter Benjamin and Archival Film Practices. Durham: Duke University Press 2018.
Přejít k původnímu zdroji...
- Paul Arthur, A Line of Sight: American Avant-garde Film Since 1965. Minneapolis: University of Minnesota Press 2005.
- Peter Tscherkassky (ed.), Film Unframed: A History of Austrian Avant-Garde Cinema. Vienna: Austrian Film Museum 2012.
- Akira Mizuta Lippit, Ex-Cinema: From a Theory of Experimental Film and Video. Berkeley: University of California Press 2012.
- Bernd Herzogenrath (ed.), The Films of Bill Morrison: Aesthetics of the Archive. Amsterdam: Amsterdam University Press 2017.
Přejít k původnímu zdroji...
- Paolo Cherchi Usai, The Death of Cinema: History, Cultural Memory, and the Digital Dark Age. London: BFI 2001.
- Mary Ann Doane, The Indexical and the Concept of Medium Specificity. Differences 18, 2007, č. 1, s. 128-152.
Přejít k původnímu zdroji...
- D. N. Rodowick, The Virtual Life of Film. Harvard: Harvard University Press 2007.
Přejít k původnímu zdroji...
- André Gaudreault - Philippe Marion, The End of Cinema? A Medium in Crisis in the Digital Age. New York: Columbia University Press 2015.
Přejít k původnímu zdroji...
- Michael Betancourt, Glitch Art in Theory and Practice: Critical Failures and Post-Digital Aesthetics. New York: Routledge 2016.
Přejít k původnímu zdroji...
- Eugene Thacker, In the Dust of This Planet: Horror of Philosophy, vol. 1. Winchester: Zero Books 2011.
- Starry Speculative Corpse: Horror of Philosophy, vol. 2. Winchester: Zero Books 2015.
- Tentacles Longer Than Night: Horror of Philosophy, vol. 3. Winchester: Zero Books 2015.
- Dylan Trigg, The Thing: A Phenomenology of Horror. Winchester: Zero Books 2014.
- Andrew Culp, Dark Deleuze. Minneapolis: Minnesota University Press 2016.
- David Peak, The Spectacle of the Void. San Bernardino: Schism 2014.
- Thomas Ligotti, The Conspiracy Against the Human Race: A Contrivance of Horror. New York: Hippocampus Press 2011.
- Eugenie Brinkema, The Forms of the Affects. Durham: Duke University Press 2014.
Přejít k původnímu zdroji...
- Jiří Anger - Tomáš Jirsa, We Never Took Deconstruction Seriously Enough: An Interview with Eugenie Brinkema. Iluminace 31, 2019, č. 1, s. 67-69.
- Jane Bennett, Vibrant Matter: A Political Ecology of Things. Durham: Duke University Press 2010.
Přejít k původnímu zdroji...
- Levi R. Bryant, Substantial Powers, Active Affects: The Intentionality of Objects. Deleuze and Guattari Studies 6, 2012, č. 4, s. 529-543.
Přejít k původnímu zdroji...
- Steven Shaviro, The Universe of Things: On Speculative Realism. Minneapolis: Minnesota University Press 2014.
Přejít k původnímu zdroji...
- Shane Denson, Discorrelated Images. Durham: Duke University Press 2019.
Přejít k původnímu zdroji...
- Bernd Herzogenrath (ed.), Media|Matter: The Materiality of Media, Matter as Medium. New York: Bloomsbury 2015.
Přejít k původnímu zdroji...
- Kateřina Krtilová - Kateřina Svatoňová, Medienwissenschaft: Východiska a aktuální pozice německé filozofie a teorie médií. Praha: Academia 2016.
- Jihoon Kim, Between Film, Video, and the Digital: Hybrid Moving Images in the Post-Media Age. New York: Bloomsbury Academic 2016.
- D. N. Rodowick, What Philosophy Wants from Images. Chicago: University of Chicago Press 2018.
Přejít k původnímu zdroji...
- Paolo Cherchi Usai, Silent Cinema: An Introduction: Revised and Expanded Edition. London: BFI 2000.
- Giovanna Fossati, From Grain to Pixel: The Archival Life of Film in Transition. Amsterdam: Amsterdam University Press 2009.
Přejít k původnímu zdroji...
- Leo Enticknap, Film Restoration: The Culture and Science of Audiovisual Heritage. New York: Palgrave Macmillan 2013.
- Kerstin Parth - Oliver Hanley - Thomas Ballhausen (eds.), Works in Progress. Digital Film Restoration within Archives. Vienna: Synema Gesellschaft Fur Film u Medien 2013.
- Patrycjusz Pajak, Hrůza v české literatuře. Praha: Academia 2017.
- Tiago Baptista, Lessons in Looking: The Digital Audiovisual Essay. PhD Thesis. London: Birkbeck, University of London 2016.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.