The Diary of a Country Priest. Robert Bresson's Cinematograph
Rozbor dvou filmů Roberta Bressona Deník venkovského faráře a Kapsář. Autor upozorňuje na význam tématu psaného textu ve filmu: deníková forma vyprávění, posouvání děje pomocí dopisů, psaných vzkazů, samotný akt psaní, píšící ruka, začátek a konec filmu vymezené psanými deníkovými záznamy, u adaptací motiv otevírající a zavírající se knihy s původní předlohou apod. Autor dále vypichuje efekt psaní deníku doprovázeného hlasem mimo obraz, diskontinuitu, fragmentizaci a zlomkovitost Bressonových děl.
Keywords: francouzský režisér a scenárista; Francie; Kapsář 1959; Deník venkovského faráře 1951; filmy; 1950; 1959; motiv ve filmu; kniha ve filmu; filmové adaptace literární předlohy; psaný text ve filmu
Published: June 1, 1998 Show citation
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.