Iluminace 1999, 11(1):5-24

The Time and Passage of Film Sense. Four "long" Films

Helena Bendová, Naďa Abdallaová

Čas ve filmu nejen jako kvantita, ale i kvalita filmu. Na příkladech čtyř extrémně dlouhých filmů, dokladuje autorka trvání filmu jako významotvorný prvek, který ovlivňuje i jeho kvalitu. Mezi specifické prodlužovací techniky patří např. zpomalené záběry, opakování, dlouhé záběry, strnutí nebo rozvolnění narativní struktury.

Keywords: Co dělat? (Cesta z Prahy do Českého Krumlova, aneb, Jak jsem sestavoval novou vládu) 1996; Intolerance 1916; Ludwig 1973; Krásná hašteřilka 1991; umělecké prostředky filmu; zpomalené natáčení; čas ve filmu; filmová estetika; narace ve filmu; vnímání

Published: March 1, 1999  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Bendová, H., & Abdallaová, N. (1999). The Time and Passage of Film Sense. Four "long" Films. Iluminace11(1), 5-24
Download citation

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.