Iluminace, 2001 (roč. 13), číslo 3
Články
Gilles Deleuze. Film 1. Obraz-pohyb
Gilles Deleuze. Cinema 1: The Image-movement
Miroslav Petříček
Iluminace 2001, 13(3):7-12
Zamyšlení nad knihou G. Deleuze: Film 1. Obraz a pohyb. Rozbor knihy a vysvětlení některých pojmů. Příspěvek byl přednesen na konferenci Pohyb (ve) filmu v říjnu 2000 v Mikulově.
Myslieť v obraze
To Think in Images
Miroslav Marcelli
Iluminace 2001, 13(3):13-20
Příspěvek byl přednesen na konferenci Pohyb (ve) filmu v říjnu 2000 v Mikulově. Zamyšlení nad knihou G. Deleuze: Film 1. Obraz a pohyb, nad výroky a názory G. Deleuzeho týkajících se filmu.
Dvojitá spirála žánru western
The Double Spiral of the Western Film Genre. Mackenna's Gold
Peter Michalovič
Iluminace 2001, 13(3):21-26
Rozbor klasického westernu Mackennovo zlato se zaměřením na pohyb ve filmu z hlediska bergsonovsko-deleuzeovského chápání pojmu. Příspěvek byl přednesen na konferenci Pohyb (ve) filmu v říjnu 2000 v Mikulově.
Virus jako kolektivní a neviditelný hrdina
A Virus as a Collective and Invisible Hero. A Comparison of Two Versions of the Film "The Thing"
Radovan Suk
Iluminace 2001, 13(3):27-33
Úvahy o určité formě pohybu, které reflexují vývoj v žánru sci-fi a opírají se o srovnání dvou verzí filmu Věc. Příspěvek byl přednesen na konferenci Pohyb (ve) filmu v říjnu 2000 v Mikulově.
Meditace nad jedním monologem
Meditation over One Monologue
Jiří Cieslar
Iluminace 2001, 13(3):35-50
Rozbor filmu Zbyňka Brynycha ...a pátý jezdec je Strach z hlediska jazyka a řeči, a to v extrémních situacích. Autor si všímá monologů a zamýšlí se nad samomluvou postav. Příspěvek byl přednesen na konferenci Pohyb (ve) filmu v říjnu 2000 v Mikulově.
Fotogram jako diferenciální prvek kinematografického pohybu
Photogram as a Differential Element of Cinematographic Movement. Several Aspects Concerning Deleuze's Publications on Film from a "Cinematographic" Perspective
Petr Szczepanik
Iluminace 2001, 13(3):51-61
Zamyšlení nad Deleuzeovými pracemi zabývajícími se filmem. Příspěvek byl přednesen na konferenci Pohyb (ve) filmu v říjnu 2000 v Mikulově.
Pohyb vo filme a možnosti kontemplácie
Movement in Film and Ways of Contemplating It
Oliver Bakoš
Iluminace 2001, 13(3):63-70
Úvahy o zobrazení pohybu ve filmu. Příspěvek byl přednesen na konferenci Pohyb (ve) filmu v říjnu 2000 v Mikulově.
Metafora letu
The Metaphor of Flight. Movement between the Heavens and the Earth, between Film and Literature, and between Russia and the World
Luboš Ptáček
Iluminace 2001, 13(3):71-80
Úvaha na téma pohyb ve filmu se zaměřením na létání a zachycení pohybu letu. Příspěvek byl přednesen na konferenci Pohyb (ve) filmu v říjnu 2000 v Mikulově.
Pohyb filmu v kinematografu
Film Movement in the Cinematograph
Ivan Klimeš
Iluminace 2001, 13(3):81-90
Článek se zabývá rychlostí pohybu filmu v kinematografu v éře němého filmu a její závislostí na vůli promítače, rychlostí snímání a zachycením pohybu. Příspěvek byl přednesen na konferenci Pohyb (ve) filmu v říjnu 2000 v Mikulově.
Obzor
Mezi tělem diváka a tělem filmu
Between the Body of Spectator and the Film Body. Vivian Sobchack: The Address of the Eye. A Phenomenology of Film Experience
Petr Szczepanik
Iluminace 2001, 13(3):101-107
Recenze publikace Vivian Sobchackové: The Address of the Eye. A Phenomenology of Film Experience.
Dvojpohled
Čarodejník z manželského obradu odchádza
The Wizard trickles out the Marriage Ceremony
Miroslav Marcelli
Iluminace 2001, 13(3):91-93
Rozbor historického filmu Excalibur.
Excalibur, aneb, Duše obrněná tělem
Excalibur or The Soul armoured with Body
Miroslav Petříček
Iluminace 2001, 13(3):94-96
Rozbor historického filmu Excalibur.