Iluminace, 2012 (roč. 24), číslo 4


Články k tématu

Take the Money and...? Questions of Self-governance in the Hungarian Film Industry

Balázs Varga

Iluminace 2012, 24(4):29-43  

Obecný přehled o maďarském produkčním systému po roce 1989 zaměřený na měnící se roli státu.

Polish Cinema after 1989. A Quest for Visibility and a Voice in the Market

Marcin Adamczak

Iluminace 2012, 24(4):45-59  

Článek popisuje způsoby, jakými ekonomika a státní podpora formovaly současné polské kino, především po roce 1989.

The Polish Film Industry under Communist Control. Conceptions and Misconceptions of Censorship

Anna Misiak

Iluminace 2012, 24(4):61-83  

Kritické přehodnocení historie cenzury v Polsku během studené války na základě archivních materiálů.

Coming into Age/ncy. Women in Filmmaking The Hungarian Case

Beata Hock

Iluminace 2012, 24(4):85-101  

Feministická analýza změn charakteru ženského podílu v maďarském filmovém průmyslu v letech 1945-2005.

Články

Karel Pečený versus Pavol Čambala. O dvoch rokoch spolupráce Aktuality a Nástupu (1938-1940)

Karel Pečený vs. Pavol Čambala. Two Years of Cooperation Between Aktualita and Nástup (1938-1940)

Václav Macek

Iluminace 2012, 24(4):5-25  

Studie podrobně analyzuje slovensko-českou spolupráci od podzimu 1938 do jara 1940 při výrobě filmového týdeníku Aktualita a později Nástup. Spolupráce byla znatelně poznamenána německými zájmy v r. 1939. Studie rekonstruuje vznik slovenského žurnálu Nástup a jeho vazby na český týdeník Aktualita a všímá si významu Karla Pečeného a Pavla Čambaly v oblasti slovenského a českého zpravodajského filmu.

Obzor

Velmi dobrý standard (Pavel Skopal /ed./, Naplánovaná kinematografie. Český filmový průmysl 1945 až 1960)

Very Good Standard (Pavel Skopal /ed./, Naplánovaná kinematografie. Český filmový průmysl 1945 až 1960)

Martin Franc

Iluminace 2012, 24(4):113-116  

Recenze publikace Naplánovaná kinematografie. Český filmový průmysl 1945 až 1960.

Proč se dnes ptát po filmu jako umění (Berys Gaut, A Philosophy of Cinematic Art)

Why should we ask for film as art today (Berys Gaut, A Philosophy of Cinematic Art)

Tereza Hadravová

Iluminace 2012, 24(4):117-119  

Recenze publikace Beryse Gauta: A Philosophy of Cinematic Art.

Bridging the Gaps (Screen Industries in East-Central Europe Conference, Brno 2012)

Jan Hanzlík

Iluminace 2012, 24(4):120-122  

Podrobná informace o druhém ročníku konference Screen Industries in East-Central Europe Conference (SIECE) konaném v Brně ve dnech 22. - 25. listopadu 2012.

Hlasy z praxe

Půjčka za oplátku aneb Počátky minoritních koprodukcí v Česku

Measure for Measure. The Beginnings of Minority Coproduction in the Czech Republic

Pavel Berčík

Iluminace 2012, 24(4):103-109  

Analýza praktické stránky minoritní koprodukce v České republice v současnosti z osobního pohledu producenta. Autor je zakladatelem produkční společnosti Evolution Films.

Ad fontes

Artur Heller-Film 1936-1941(1946)

Jarmila Petrová

Iluminace 2012, 24(4):110-112  

Informace o založení a činnosti firmy Artur Heller-Film v letech 1936-1941 a o podnikání Artura Hellera v Československu 30. let 20. stol.

Příloha

Vliv polymerní podložky a podmínek uložení na stabilitu barevných kinematografických filmů

Impact of Polymer Layer and the Conditions of Deposition on the Stability of Color Films

Alena Otmarová

Iluminace 2012, 24(4):123-127  

Podrobný obsah, zaměření a cíle disertační práce na téma: Vliv polymerní podložky a podmínek uložení na stabilitu barevných kinematografických filmů.