Iluminace 1993, 5(2):71-82
Film - vnímání - subjekt: Teorie filmového diváka
Článek zabývající se dvěma směry filmové teorie (neoformalistické, kognitivní teorie a strukturalisticko-psychoanalytické teorie), které přinášejí dva výrazně rozdílné způsoby přístupu k filmovému divákovi. Přeložil Petr Mareš.
Klíčová slova: filmové diváctví, filmová teorie
Film - perception - subject: A Theory of the Film Spectator
This article deals with two strands of film theory (neo-formalist, cognitive theory and structuralist-psychoanalytic theory) that bring two distinctly different ways of approaching the film viewer. Translated by Petr Mareš.
Keywords: film spectatorship, film theory
Zveřejněno: 1. červen 1993 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.