Iluminace 1996, 8(2):55-75
Trhani. Historicky cenný i kompromisní případ filmařské nonkonformity
Studie se zabývá rozborem filmu Václava Wassermana Trhani, natočeného podle stejnojmenné povídky Jana Nerudy. V kontextu české kinematografie 20. a 30. let je tento film jeden z mála pokusů o nezávislý film se sociální tématikou a známkami realismu.
Klíčová slova: Trhani 1936; filmy; Československo; 1936; nezávislý film; sociální film; společnost a film; naturalismus ve filmu; pracující ve filmu; společenské třídy ve filmu; socialistický realismus (umění) ve filmu
The Tatterdemalions. A Historically Valuable and also Concending Case of a Film-maker's Nonconformity
Zveřejněno: 1. červen 1996 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.