Iluminace 1998, 10(1):79-99
Bláznivé ako iné
Analýza filmu Juraje Jakubiska Vtáčkovia, siroty a blázni soustřeďuje pozornost na fenomén bláznovství, jednoduchosti a odlišnosti, který je příznačný pro slovenskou kinematografii přelomu 60. a 70. let.
Klíčová slova: slovenský režisér a scenárista působící v Česku; Československo, Česko; Vtáčkovia, siroty a blázni 1969; filmy; Československo: SR; 1969; režiséři; Slovensko, Česko; filmová estetika; filmová teorie; filmová kritika; metodologie filmové kritiky; Francie; šílenci ve filmu; psychopati ve filmu
The Mad as the Other
Zveřejněno: 1. březen 1998 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.