Iluminace 1998, 10(2):69-86
Realismus ve filmu: Zloději kol
Realismus jako historický fenomén. Film Vittoria De Sicy Zloději kol jako realistický film: námět, narativní struktura, mizanscéna a kamera, idelogie a odkazy na klasický film.
Klíčová slova: Zloději kol 1948; realita ve filmu; filmová estetika; filmová teorie; naturalismus ve filmu; sociální film; umělecké prostředky filmu; filmy; Itálie; 1948; ideologie a film
Realism in the Cinema: Bicycle Thieves
Zveřejněno: 1. červen 1998 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.