Iluminace 2000, 12(3):101-105

Nápodoba jako ovládnutí

Sergej Michajlovič Ejzenštejn, Tomáš Glanc

Ve své stati autor vychází z teze, že nápodoba jako základní princip umělecké tvorby je cestou k ovládnutí. Tuto výchozí myšlenku dokladuje magickými ideologiemi nejstarších kultur.

Klíčová slova: filmová teorie, filmová estetika, režiséři, filozofie a film, ideologie a film

Imitation As Mastery

In his essay, the author starts from the thesis that imitation as the basic principle of artistic creation is the way to control. He proves this initial idea with the magical ideologies of the oldest cultures.

Keywords: film theory, film aesthetics, directors, philosophy and film, ideology and film

Zveřejněno: 1. září 2000  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Michajlovič Ejzenštejn, S., & Glanc, T. (2000). Nápodoba jako ovládnutí. Iluminace12(3), 101-105
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.