Iluminace 2000, 12(3):101-105
Nápodoba jako ovládnutí
Ve své stati autor vychází z teze, že nápodoba jako základní princip umělecké tvorby je cestou k ovládnutí. Tuto výchozí myšlenku dokladuje magickými ideologiemi nejstarších kultur.
Klíčová slova: filmová teorie, filmová estetika, režiséři, filozofie a film, ideologie a film
Imitation As Mastery
In his essay, the author starts from the thesis that imitation as the basic principle of artistic creation is the way to control. He proves this initial idea with the magical ideologies of the oldest cultures.
Keywords: film theory, film aesthetics, directors, philosophy and film, ideology and film
Zveřejněno: 1. září 2000 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.