Iluminace 2001, 13(2):33-40

Barva proti zvuku anebo Triumf trichromního technicoloru. Stručná poznámka k rytmu filmových dějin

Karel Thein

Úvaha rozvádí tezi, že nejdramatičtějším zlomem v dějinách filmu není nástup zvuku, ale jedna z fází přechodu k barvě ve smyslu dichromie a trichromie filmového pásu.

Klíčová slova: filmová terminologie, dějiny filmu, filmová teorie, barva, filmová estetika

Color versus Sound or Triumph of Trichromatic Technicolor. A Brief Note on the Rhythm of Film History

The reflection develops the thesis that the most dramatic turning point in the history of film is not the advent of sound, but one of the phases of the transition to colour in the sense of dichromy and trichromy of the film strip.

Keywords: film terminology, film history, film theory, colour, film aesthetics

Zveřejněno: 1. červen 2001  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Thein, K. (2001). Barva proti zvuku anebo Triumf trichromního technicoloru. Stručná poznámka k rytmu filmových dějin. Iluminace13(2), 33-40
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.