Iluminace 2003, 15(4):35-49

(Ne)viditelné vrstvy filmového obrazu. Storyboard, DVD a exhibicionostická rétorika hollywoodského filmu

Pavel Skopal

Storyboard jako výchozí bod, ze kterého můžeme analyzovat obecné jevy v rovině média (DVD), produkčního procesu i propagační strategie filmu. DVD nosič není nabízen jen jako alternativa kina, ale také jako "střihačský stůl" či filmová učebnice. Různé typy a funkce uvádění storyboardu na DVD a konkrétní příklady na současné hollywoodské produkci.

Klíčová slova: DVD a film, filmy na DVD, storyboard

(In)visible Layers of the Film Image. The Storyboard, DVD and the Exhibitionistic Rhetoric of Hollywood Cinema

The storyboard as a starting point from which we can analyse general phenomena in terms of the medium (DVD), the production process and the film's promotional strategy. The DVD medium is not only offered as an alternative to the cinema, but also as an "editing table" or a film textbook. The different types and functions of storyboard marketing on DVD and specific examples on contemporary Hollywood productions.

Keywords: DVD and film, films on DVD, storyboard

Zveřejněno: 1. prosinec 2003  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Skopal, P. (2003). (Ne)viditelné vrstvy filmového obrazu. Storyboard, DVD a exhibicionostická rétorika hollywoodského filmu. Iluminace15(4), 35-49
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.