Iluminace 2003, 15(4):67-84

Rozptýlenost jako předpoklad soustředění. Poznámky k Benjaminovu pojetí recepce

Tomáš Dvořák

Esej je věnována některým problémům týkajícím se vztahu mezi médii a jejich publikem. Vychází ze studie Waltera Benjamina Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti a některých jeho dalších textů.

Klíčová slova: německý filosof a kulturní teoretik, filmová estetika, filozofie a film, filmová teorie, filmoví teoretici, média, filmoví diváci, vnímání

Distraction as the Precondition of Concetration. On the Problem of Reception in Walter Benjamin

The essay is devoted to some of the problems concerning the relationship between the media and their audience. It is based on Walter Benjamin's study The Work of Art in the Age of its Technical Reproducibility and some of his other texts.

Keywords: German philosopher and cultural theorist, film aesthetics, philosophy and film, film theory, film theorists, media, film audiences, perception

Zveřejněno: 1. prosinec 2003  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Dvořák, T. (2003). Rozptýlenost jako předpoklad soustředění. Poznámky k Benjaminovu pojetí recepce. Iluminace15(4), 67-84
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.