Iluminace 2006, 18(4):105-124
Staré a Nové. Dějiny DVD jako dějiny diferenciace
Text sleduje krátké dějiny DVD jako formátu pro distribuci hollywoodských filmů a zaměřuje se na fungování DVD coby prostředku diferenciace produktu. Autor sleduje, jak se ustavovaly praktiky odlišující DVD od uvádění filmů v kině, na videokazetách, laserdiscích či v televizi.
Klíčová slova: DVD; digitální formáty; filmová distribuce; filmový trh
Old and New: A History of DVD as a History of Differentiation
The text traces a brief history of DVD as a format for the distribution of Hollywood films and focuses on the operation of DVD as a means of product differentiation. The author traces how the practices that differentiate DVD from theatrical, videocassette, laserdisc, and television marketing were established.
Keywords: DVD; digital formats; film distribution; film market
Zveřejněno: 1. prosinec 2006 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.