Iluminace 2007, 19(3):45-94
Zvuky obchodu. Marketing populární filmové hudby
Autor zasazuje zkoumané téma vztahu mezi populární písní, filmem a nahrávacím průmyslem do kontextu ekonomických vztahů. Současně se vymezuje proti tradičním koncepcím "neslyšitelné" filmové hudby a charakterizuje populární píseň jako hlavní obsahovou spojnici mezi filmem a konkurečními médii. Zabývá se vznikem zvukových nahrávek, soundtracků a gramofonovými pobočkami filmových studií.
Klíčová slova: filmová hudba; populární hudba ve filmu; záznam zvuku; soundtracky; zvuková studia; nahrávací zařízení; filmový marketing; filmová propagace; filmový průmysl
Sounds of Commerce: Marketing Popular Film Music
The author places the investigated topic of the relationship between popular song, film and the recording industry in the context of economic relations. At the same time, it sets itself against traditional concepts of "inaudible" film music and characterizes the popular song as the main content link between film and competing media. It deals with the creation of sound recordings, soundtracks and gramophone branches of film studios.
Keywords: film music; popular music in film; sound record; soundtracks; sound studios; recording equipment; film marketing; film promotion; film industry
Zveřejněno: 1. září 2007 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.