Iluminace 2009, 21(2):60-75
Celý svět tleská zestátněnému filmu. Kauza Sirény na MFF v Benátkách 1947
Analýza událostí, obklopujících vznik a uvedení filmu Karla Steklého Siréna a úspěch snímku na MFF v Benátkách v r. 1947, ukazuje na některé specifické rysy raného období zestátněné československé kinematografie, např. metody propagace a propagandy a reálné zájmy státního filmu.
Klíčová slova: cenzura, filmové festivaly, propaganda, ideologie ve filmu, zestátněná kinematografie
Whole World Applauds Nationalised Cinema. The Siren at the 1947 Venice Film Festival
An analysis of the events surrounding the creation and release of Karel Stekly's film Siren and its success at the 1947 Venice IFF shows some specific features of the early period of nationalised Czechoslovak cinema, such as the methods of promotion and propaganda and the real interests of state film.
Keywords: censorship, film festivals, propaganda, ideology in film, nationalised cinematography
Zveřejněno: 1. červen 2009 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.