Iluminace 2011, 23(3):29-51
Na tenkém ledě koprodukční spolupráce. Srovnání žánrové produkce studií Barrandov a DEFA v polovině 60. let na příkladu snímku STRAŠNÁ ŽENA (1965)
Autor analyzuje jeden z případů mezinárodní spolupráce československého studia Barrandov a východoněmeckého studia DEFA při natáčení muzikálové lední revue Strašná žena. Na tomto konkrétním příkladě a s využitím archivních materiálů odkrývá motivy a cíle koprodukcí, jakož i zákulisí studia DEFA v sezóně 1965-1966 v kontextu tehdejšího politického vývoje.
Klíčová slova: Strašná žena, koprodukce, produkční filmové společnosti a studia, socialismus a film, politika a film, satira ve filmu, sportovci ve filmu
On the Thin Ice of Co-productions. A Comparative Study of Generic Production at the Barrandov and DEFA Studios in the Mid-1960s - the Case of the Movie STRAŠNÁ ŽENA (1965)
The author analyses one of the cases of international cooperation between the Czechoslovak studio Barrandov and the East German studio DEFA during the filming of the musical ice show Strašná žena. Using this specific example and archival materials, he reveals the motives and goals of the co-productions, as well as the background of DEFA in the 1965-1966 season in the context of the contemporary political developments.
Keywords: Strašná žena, co-production, film production companies and studios, socialism and film, politics and film, satire in film, athletes in film
Zveřejněno: 1. září 2011 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.