Iluminace 2013, 25(3):37-49

Looking for New Aesthetic Models through Italian-Yugoslavian Film Co-Productions: Lowbrow Neorealism in Sand, Love and Salt

Francesco Di Chiara

Článek ukazuje, jak poválečná koprodukce mezi Jugoslávií a Itálií přispěla k profesionalizaci jugoslávského filmového průmyslu. Na příkladu filmu Františka Čápa Dívka ze saliny ukazuje autor nový pohled na transformaci italského neorealismu do populárního žánru.

Klíčová slova: Dívka ze saliny, koprodukce, neorealismus, filmový žánr, filmový průmysl

Looking for New Aesthetic Models through Italian-Yugoslavian Film Co-Productions: Lowbrow Neorealism in Sand, Love and Salt

The article shows how the post-war co-production between Yugoslavia and Italy contributed to the professionalisation of the Yugoslav film industry. Using the example of František Čap's film Sand, Love and Salt, the author shows a new perspective on the transformation of Italian neorealism into a popular genre.

Keywords: Sand, Love and Salt, co-production, neorealism, film genre, film industry

Zveřejněno: 1. září 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Di Chiara, F. (2013). Looking for New Aesthetic Models through Italian-Yugoslavian Film Co-Productions: Lowbrow Neorealism in Sand, Love and Salt. Iluminace25(3), 37-49
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.