Iluminace 2013, 25(3):37-49
Looking for New Aesthetic Models through Italian-Yugoslavian Film Co-Productions: Lowbrow Neorealism in Sand, Love and Salt
Článek ukazuje, jak poválečná koprodukce mezi Jugoslávií a Itálií přispěla k profesionalizaci jugoslávského filmového průmyslu. Na příkladu filmu Františka Čápa Dívka ze saliny ukazuje autor nový pohled na transformaci italského neorealismu do populárního žánru.
Klíčová slova: Dívka ze saliny, koprodukce, neorealismus, filmový žánr, filmový průmysl
Looking for New Aesthetic Models through Italian-Yugoslavian Film Co-Productions: Lowbrow Neorealism in Sand, Love and Salt
The article shows how the post-war co-production between Yugoslavia and Italy contributed to the professionalisation of the Yugoslav film industry. Using the example of František Čap's film Sand, Love and Salt, the author shows a new perspective on the transformation of Italian neorealism into a popular genre.
Keywords: Sand, Love and Salt, co-production, neorealism, film genre, film industry
Zveřejněno: 1. září 2013 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.