Iluminace 2016, 28(3):71-88
Paratextuální analýza jako doplněk výzkumu historické recepce. Jazyková a národní identita v paratextech českých a zahraničních zvukových filmů uvedených v roce 1930 v Československu
Článek navazuje na stávající výzkum zahraniční filmové produkce v Československu v roce 1930 a roząiřuje jej o analýzu paratextů a jejich potenciální roli při propagaci a následné recepci českých a zahraničních filmů. Text zároveň aspiruje na to být metodologickou inovací.
Klíčová slova: národní kultura a film, reklama a film, reklama v kinech, metodologie filmové vědy, metodologie dějin filmu
Paratextual analysis as a complementary method of research of historical reception language and national identity of paratexts of Czech and foreign sound films screened in 1930 in Czechoslovakia
The article builds on existing research on foreign film production in Czechoslovakia in the 1930s and extends it by analysing paratexts and their potential role in the promotion and subsequent reception of Czech and foreign films. The text also aspires to be a methodological innovation.
Keywords: national culture and film, advertising and film, cinema advertising, methodology of film studies, methodology of film history
Zveřejněno: 1. září 2016 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v reľimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umoľňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.