Iluminace 2020, 32(2):137-141

Co chcete vědět o teoriích zvuku ve filmu... (James Buhler, Theories of the Soundtrack)

Petr Mareš

What Do You Want to Know about Sound Theories in Film... (James Buhler, Theories of the Soundtrack)

Zveřejněno: 1. červen 2020  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Mareš, P. (2020). Co chcete vědět o teoriích zvuku ve filmu... (James Buhler, Theories of the Soundtrack). Iluminace32(2), 137-141
Stáhnout citaci

Reference

  1. James Buhler - David Neumeyer, Hearing the Movies: Music and Sound in Film History. 2. vyd. New York: Oxford University Press 2016.
  2. James Buhler - Caryl Flinn - David Neumeyer (eds.), Music and Cinema. Hanover, NH: University Press of New England - Wesleyan University Press 2000.
  3. Dudley Andrew, The Major Film Theories: An Introduction. New York: Oxford University Press 1976.
  4. Francesco Casetti, Filmové teorie 1945-1990. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění 2008.
  5. Thomas Elsaesser - Malte Hagener, Film Theory: An Introduction Through the Senses. 2. vyd. New York - London: Routledge 2015. Přejít k původnímu zdroji...
  6. Petr Mareš, Německé průvodce po teoriích filmu. Iluminace 21, 2009, č. 3, s. 134-138.
  7. Alexander Carter, Theories of the Soundtrack [recenze]. Journal of Radio & Audio Media 26, 2019, č. 2, s. 372. Přejít k původnímu zdroji...
  8. Michel Chion, Le son: Traité d'acoulogie. 2. vyd. Paris: Armand Colin 2010.
  9. Michel Chion: Sound: An Acoulogical Treatise. Durham - London: Duke University Press 2016. Přejít k původnímu zdroji...
  10. Jean-Louis Comolli, Technique et idéologie (5): Caméra, perspective, profondeur du champ. Cahiers du Cinéma 1971-1972, č. 234-235, s. 94-100.
  11. Barbara Flückiger, Sound Design: Die virtuelle Klangwelt des Films. Marburg: Schüren Verlag 2001.
  12. Silke Martin, Die Sichtbarkeit des Tons im Film: Akustische Modernisierungen des Films seit den 1920er Jahren. Marburg: Schüren Verlag 2010. Přejít k původnímu zdroji...
  13. Anna Batistová, Překlenout propast mezi analogovými dějinami filmu a digitální technologií. Rozhovor s Barbarou Flueckigerovou. Iluminace 27, 2015, č. 2, s. 75-82.
  14. Claudia Gorbman, Unheard Melodies: Narrative Film Music. Bloomington: Indiana University Press 1987.
  15. Alicja Helmanová, Znaková funkce hudby a řeči ve filmovém sdělení. Iluminace 6, 1994, č. 3, s. 52-53.
  16. Sonia Campanini, Film Sound in Presentation and Preservation. Amsterdam: Universiteit van Amsterdam 2014.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.