Iluminace 2020, 32(2):137-141
Co chcete vědět o teoriích zvuku ve filmu... (James Buhler, Theories of the Soundtrack)
What Do You Want to Know about Sound Theories in Film... (James Buhler, Theories of the Soundtrack)
Zveřejněno: 1. červen 2020 Zobrazit citaci
Reference
- James Buhler - David Neumeyer, Hearing the Movies: Music and Sound in Film History. 2. vyd. New York: Oxford University Press 2016.
- James Buhler - Caryl Flinn - David Neumeyer (eds.), Music and Cinema. Hanover, NH: University Press of New England - Wesleyan University Press 2000.
- Dudley Andrew, The Major Film Theories: An Introduction. New York: Oxford University Press 1976.
- Francesco Casetti, Filmové teorie 1945-1990. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění 2008.
- Thomas Elsaesser - Malte Hagener, Film Theory: An Introduction Through the Senses. 2. vyd. New York - London: Routledge 2015.
Přejít k původnímu zdroji...
- Petr Mareš, Německé průvodce po teoriích filmu. Iluminace 21, 2009, č. 3, s. 134-138.
- Alexander Carter, Theories of the Soundtrack [recenze]. Journal of Radio & Audio Media 26, 2019, č. 2, s. 372.
Přejít k původnímu zdroji...
- Michel Chion, Le son: Traité d'acoulogie. 2. vyd. Paris: Armand Colin 2010.
- Michel Chion: Sound: An Acoulogical Treatise. Durham - London: Duke University Press 2016.
Přejít k původnímu zdroji...
- Jean-Louis Comolli, Technique et idéologie (5): Caméra, perspective, profondeur du champ. Cahiers du Cinéma 1971-1972, č. 234-235, s. 94-100.
- Barbara Flückiger, Sound Design: Die virtuelle Klangwelt des Films. Marburg: Schüren Verlag 2001.
- Silke Martin, Die Sichtbarkeit des Tons im Film: Akustische Modernisierungen des Films seit den 1920er Jahren. Marburg: Schüren Verlag 2010.
Přejít k původnímu zdroji...
- Anna Batistová, Překlenout propast mezi analogovými dějinami filmu a digitální technologií. Rozhovor s Barbarou Flueckigerovou. Iluminace 27, 2015, č. 2, s. 75-82.
- Claudia Gorbman, Unheard Melodies: Narrative Film Music. Bloomington: Indiana University Press 1987.
- Alicja Helmanová, Znaková funkce hudby a řeči ve filmovém sdělení. Iluminace 6, 1994, č. 3, s. 52-53.
- Sonia Campanini, Film Sound in Presentation and Preservation. Amsterdam: Universiteit van Amsterdam 2014.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.