Iluminace 2021, 33(1):133-140 | DOI: 10.58193/ilu.1698

Kino jako problém: Invence a inovace v dějinách kinematografie (Benoît Turquety, Inventing Cinema: Machines, Gestures and Media History)

Ondřej Belica

Cinema as a Problem: Inventions and Innovations in the History of Cinema (Benoît Turquety, Inventing Cinema: Machines, Gestures and Media History)

Zveřejněno: 1. březen 2021  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Belica, O. (2021). Kino jako problém: Invence a inovace v dějinách kinematografie (Benoît Turquety, Inventing Cinema: Machines, Gestures and Media History). Iluminace33(1), 133-140. doi: 10.58193/ilu.1698
Stáhnout citaci

Reference

  1. Bazin, André. "Le mythe du cinéma total et les origines du cinématographe", Critique, č. 6 (1946), 552-557.
  2. Belton, John. "Digital Cinema: A False Revolution", October 100, č. 1 (2002), 98-114. Přejít k původnímu zdroji...
  3. Ducom, Jacques. "Les procédés de cinématographie en couleurs naturelles: Le Kinemacolor et le nouvel appareil des établissements Gaumont", L'Industrie cinématographique 2, č. 3 (1913), 73.
  4. Elsaesser, Thomas. "The New Film History as Media Archaeology", Cinémas 14, č. 2-3 (2004), 75-117. Přejít k původnímu zdroji...
  5. "FIAF Code of Ethics", FIAF, cit. 14. 4. 2021, http://www.fiafnet.org/pages/Community/Code-Of-Ethics.html.
  6. Gomery, Douglas. "The Coming of the Talkies: Invention, Innovation and Diffusion", in The American Film Industry: An Historical Anthology, ed. Tino Balio (Madison: University of Wisconsin Press, 1976), 193-211.
  7. Hockney, David. Secret Knowledge: Rediscovering the Lost Techniques of the Old Masters (New York: Viking Studio, 2006).
  8. Loertscher, Miriam - David Weibel - Simon Spiegel - Barbara Flueckiger - Pierre Mennel - Fred W. Mast - Christian Iseli. "As film goes byte: The change from analog to digital film perception", Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts 10, č. 4 (2016), 458-471. Přejít k původnímu zdroji...
  9. Simondon, Gilbert. Du mode d'existence des objets techniques. Nouvelle édition revue et corrigée (Paris: Aubier, 2012).
  10. Turquety, Benoît. "On Viewfinders, Video Assist Systems, and Tape Splicers: Questioning the History of Techniques and Technology in Cinema", in Technology and Film Scholarship: Experience, Study, Theory, ed. Santiago Hidalgo (Amsterdam: Amsterdam University Press, 2017), 239-260. Přejít k původnímu zdroji...
  11. Wheatstone, Charles. "Contributions to the Physiology of Vision: Part the First: On Some Remarkable, and Hitherto Unobserved, Phenomena of Binocular Vision", Philosophical Transactions of the Royal Society of London (1838), 371-394. Přejít k původnímu zdroji...

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.