Iluminace 2022, 34(3):221-230 | DOI: 10.58193/ilu.1746

Pozastavení se mezi realismem a modernismem (Emre Çağlayan, Poetics of Slow Cinema: Nostalgia, Absurdism, Boredom)

Dana Licehamrová
Masarykova univerzita

Suspension between Realism and Modernism (Emre Çağlayan, Poetics of Slow Cinema: Nostalgia, Absurdism, Boredom)

Zveřejněno: 1. březen 2023  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Licehamrová, D. (2022). Pozastavení se mezi realismem a modernismem (Emre Çağlayan, Poetics of Slow Cinema: Nostalgia, Absurdism, Boredom). Iluminace34(3), 221-230. doi: 10.58193/ilu.1746
Stáhnout citaci

Reference

  1. Benjamin, Walter. The Arcades Project (New York: Bellknap Press, 2002).
  2. Berry, Chris. "Wedding Banquet: A Family (Melodrama) Affair", in Chinese Films in Focus: 25 New Takes, ed. Chris Berry (London: BFI, 2003), 183-190.
  3. Bordwell, David. "Intensified Continuity: Visual Style in Contemporary American Film", Film Quarterly 55, č. 3 (2002), 16-28. Přejít k původnímu zdroji...
  4. Bordwell, David. Narration in the Fiction Film (Madison: University of Wisconsin Press, 1985).
  5. Bowen, Peter. ""… the Way Someone Would Shoot a Film in an Architectural Magazine": Gus Van Sant on Last Days", Filmmaker Magazine, 2018, cit. 8. 9. 2022, https://filmmakermagazine.com/105592--the-way-someone-would-shoot-a-film-in-an-architectural-magazine-gus-van-sant-on-last-days/.
  6. Çağlayan, Emre. "Sounds of Slowness: Ambience and Absurd Humour in Slow Sound Design", The New Soundtrack 8, č. 1 (2018), 31-48.
  7. Çağlayan, Emre. Poetics of Slow Cinema: Nostalgia, Absurdism, Boredom (Cham: Palgrave Macmillan, 2018).
  8. Cinemetrics, cit. 8. 9. 2022, http://www.cinemetrics.lv/database.php.
  9. de Luca, Tiago - Nuno Barradas Jorge, eds. Slow Cinema (Edinburgh: Edinburgh University Press, 2016). Přejít k původnímu zdroji...
  10. De Villiers, Nicholas. Cruisy, Sleepy, Melancholy: Sexual Disorientation in the Films of Tsai Ming-liang (Minneapolis: University of Minnesota Press, 2022).
  11. Deleuze, Gilles. Film 2: Obraz-čas (Praha: Národní filmový archiv, 2006).
  12. Galt, Rosalind - Karl Schoonover, eds. Global Art Cinema: New Theories and Histories (Oxford: Oxford University Press, 2010).
  13. Church, David. Post-Horror: Art, Genre and Cultural Elevation (Edinburgh: Edinburgh University Press, 2021). Přejít k původnímu zdroji...
  14. Jaffe, Ira. Slow Movies: Countering the Cinema of Action (New York: Columbia University Press, 2014). Přejít k původnímu zdroji...
  15. Kovács, András Bálint. Screening Modernism: European Art Cinema, 1950-1980 (Chicago: University of Chicago Press, 2007). Přejít k původnímu zdroji...
  16. Levine, Matt - Jeremy Meckler. "Listening to the World: A Conversation with Béla Tarr", Walker, 2012, cit. 7. 9. 2022, https://walkerart.org/magazine/bela-tarr-turin-horse.
  17. Marchetti, Gina. "On Tsai Ming-liang's The River", in Island on the Edge: Taiwan New Cinema and After, eds. Chris Berry - Feii Lu (Hong Kong: Hong Kong University Press, 2005), 113-126. Přejít k původnímu zdroji...
  18. Martin, Fran. "Vive L'Amour: Eloquent Emptiness", in Chinese Films in Focus: 25 New Takes, ed. Chris Berry (London: BFI, 2003), 175-182.
  19. Nauda Trice, Jasmine. "Diseased Bodies and Domestic Space: Transmodern Space in Tsai Ming-liang's The Hole", Asian Cinema 16, č. 2 (2005), 255-267. Přejít k původnímu zdroji...
  20. Read, Richard. "Alienation, Aesthetic Distance and Absorption in Tsai Ming-liang's Vive L'Amour", New Formations 40, (2000), 102-112.
  21. Stephens, Chuck. "Intersection: Tsai Ming-liang's Yearning Bike Boys and Heartsick Heroines", Film Comment 32, č. 5 (1996), 20-23.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.