Iluminace 2018, 30(1):112-115 | DOI: 10.58193/ilu.1558
A Case That Should Not Be Closed. The Rise of the Detective Film, Variants of State-Production Cycles and the Logic of State-Production Clusters of the Nationalized Czechoslovak Cinema (1945-1962)
Published: March 1, 2018 Show citation
ACS | AIP | APA | ASA | Harvard | Chicago | IEEE | ISO690 | MLA | NLM | Turabian | Vancouver |
Mišúr, M. (2018). A Case That Should Not Be Closed. The Rise of the Detective Film, Variants of State-Production Cycles and the Logic of State-Production Clusters of the Nationalized Czechoslovak Cinema (1945-1962). Iluminace, 30(1), 112-115. doi: 10.58193/ilu.1558
References
- Petr Kopal (ed.), Film a dějiny 4: Normalizace. Praha: Casablanca - Ústav pro studium totalitních režimů 2014.
- Tereza Čápová, Žánrové proměny v českém kriminálním filmu mezi léty 1970 až 1980. Olomouc: Katedra divadelních, filmových a mediálních studií 2015.
- Tomáš Marek, Proměny českého kriminálního filmu v počátcích normalizace (1970-1975). Brno: Ústav filmu a audiovizuální kultury 2014.
- Lucie Šimůnková, Případ Exner: Prohry českého kriminálního filmu v letech 1970-1982. Brno: Ústav filmu a audiovizuální kultury 2015.
- Amanda Ann Klein, American Film Cycles: Reframing Genres, Screening Social Problems, and Defining Subcultures. Austin: University of Texas Press 2011.
- Amanda Ann Klein - R. Barton Palmer (eds.), Cycles, Sequels, Spin-offs, Remakes, and Reboots: Multiplicities in Film and Television. Austin: University of Texas Press 2016.
- Richard Nowell, Blood Money: A History of the First Teen Slasher Film Cycle. New York - London: Continuum 2011.
Go to original source...
- Peter Stanfield, The Cool and the Crazy: Pop Fifties Cinema. New Brunswick - New Jersey - London: Rutgers University Press 2015.
- Rick Altman, Film/Genre. London: British Film Institute 1999. Steve Neale, Genre and Hollywood. London - New York: Routledge 2000.
Go to original source...
- Barry Keith Grant (ed.), Film Genre Reader III. Austin: University of Texas Press 2003.
- Petr Szczepanik, Továrna Barrandov: Svět filmařů a politická moc: 1945-1970. Praha: Národní filmový archiv 2016.
- Barry Keith Grant (ed.), Film Genre Reader IV. Austin: University of Texas Press 2012.
- Leger Grindon, Knockout: The Boxer and Boxing in American Cinema. Jackson: University Press of Mississippi 2011.
Go to original source...
- Leger Grindon, The Hollywood Romantic Comedy: Conventions, History and Controversies. Malden: Wiley-Blackwell 2011.
Go to original source...
- Ivo Michalík, Proměna stěžejních aspektů detektivního žánru v československé kinematografii. Olomouc: Katedra divadelních, filmových a mediálních studií 2011.
- Martin Kaňuch (ed.), Vlak zvaný film. Bratislava: Asociácia slovenských filmových klubov v spolupráci so Slovenským filmovým ústavom 2016.
- Radomír D. Kokeš, Modré stíny coby zdrženlivá detektivka. Zdůrazňování, potlačování a tradice kriminální fikce. Iluminace 28, 2016, č. 4, s. 97-124.
Go to original source...
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.