Iluminace, 2002 (roč. 14), číslo 4
Články
Obaly na vícero použití. Žánrové produkty a proces recyklace
Reusable Packing. Generic Products and the Recycling Proces
Rick Altman
Iluminace 2002, 14(4):5-40
Studie je věnována žánrům a podžánrům v dějinách kultury se zaměřením na film. Vývoj a posun v označení jednotlivých žánrů a vznik nových pojmů. Rozdíly mezi jednotlivými žánry a jejich vzájemné překrývání.
Vidět scénář, psát v obrazech. Poznámky k intermedialitě Godardova Scénáře k filmu ášeň a Vášně
To See the Script, To Write in Images. Notes on the intermediality of Godard's Scénario du film Passion and Passion
Petr Szczepanik
Iluminace 2002, 14(4):41-56
Rozbor Godardova "videoscénáře" Scénář k filmu Vášeň, který pomocí audiovizuálních konceptů a kombinací filmu nejen předchází, ale i doprovází a reflektuje Godardův film Vášeň.
Lars von Trier, rytmus. (Prvok očinu, Epidemie, Európa)
Lars von Trier, Rhytm (Element of Crime, Epidemic, Europe)
Slavena Pavlásková
Iluminace 2002, 14(4):57-64
Rozbor díla Larse von Triera se zaměřením na prostředky jeho vyjadřování
Figury absence Marca Verneta
Marc Vernet's Figures of Absence
Helena Bendová
Iluminace 2002, 14(4):65-67
Úvod k překladu první kapitoly knihy francouzského filmového teoretika Marca Veneta o pohledu do kamery přibližuje autora a stručně rozebírá obsah úryvku, který následuje.
Pohled do kamery
Look to the Camera
Marc Vernet
Iluminace 2002, 14(4):69-84
Překlad první kapitoly knihy francouzského teoretika Marca Verneta Figures de l'absence: de l'invisible au cinéma o pohledu do kamery.
Edice a materiály
Německá dohoda o budoucnosti kinematografie protektorátu
German Agreement about the Future of Protectorate Cinematography
Tereza Dvořáková
Iluminace 2002, 14(4):101-106
Komentář ke vzniku a obsahu dohodu o budoucí úpravě filmových záležitostí v Protektorátu Čechy a Morava ze 17. července 1942.
Německá říšsko-protektorátní dohoda o filmových záležitostech. Korespondence
German Reich-Protectorate Agreement about the Cinematographic Affairs (The Correspondence)
bez autora
Iluminace 2002, 14(4):107-118
Korespondence státního tajemníka L. Gutterera, říšského protektora K. Daluega a ministra J. Goebbelse týkající se říšsko-protektorátní dohody o filmových záležitostech z června - srpna 1942. Návrh znění dohody.
Rozhovory
Mezi-obrazy Raymonda Belloura
Inter-Pictures by Raymond Bellour
Petr Szczepanik
Iluminace 2002, 14(4):85-90
Úvod k rozhovoru s francouzským teoretikem a kritikem Raymondem Bellourem nás seznamuje s jeho pracemi, hlavními myšlenkami a názory a je doplněn bibliografií hlavních prací.
Výzva filmu. Rozhovor s Raymondem Bellourem
Challenging Cinema. An Interview with Raymond Bellour
Anette W. Balkema, Henk Slager
Iluminace 2002, 14(4):91-99
Rozhovor s francouzským filmovým kritikem a teoretikem Raymondem Bellourem
Obzor
Viriliov stroj videnia
Virilio's machine of Vision
Oliver Bakoš
Iluminace 2002, 14(4):127-131
Recenze publikace Paula Virilia: Stroj videnia.
Psát dějiny použití filmových žánrů
To Write A History of Application of Film Genres
Pavel Skopal
Iluminace 2002, 14(4):132-136
Recenze publikace Ricka Altmana Film/Genre o filmových žánrech a jejich překrývání.
Dvojpohled
Chvála montáže
Acclaim of the Montage
Mária Ferenčuhová
Iluminace 2002, 14(4):119-122
Rozbor filmové eseje Orsona Wellese F jako falzifikát.
Pravda fikce
Truth of the Fiction
Helena Bendová
Iluminace 2002, 14(4):123-125
Rozbor filmu Orsona Wellese F jako falzifikát.