Iluminace, 2012 (roč. 24), číslo 3
Články
"Black is In". Race and Genre in Early 1990s American Cinema
Peter Krämer
Iluminace 2012, 24(3):13-30
Článek analyzuje faktory, které přispěli v roce 1990 k boomu černošského filmu (snímky režírované afro-americkými režiséry, obsazené černošskými herci a primárně určené pro afroamerické publikum) a jeho rychlému poklesu po roce 1991.
Family Resemblances. The Genericity of the Hollywood Sequel
Stuart Henderson
Iluminace 2012, 24(3):31-50
Autor představuje poetiku hollywoodských sequelů a řeší otázku vztahu mezi žánrem a sequelem.
Genre, Domestic Distribution, and Audiences, 1935-1945. The Case of the Western
Andrea Comiskey
Iluminace 2012, 24(3):51-67
Analýza domácí distribuce hollywoodských westernů od pozdních 30. let do ranných 40. let.
"Between Dreams and Reality". Genre Personae, Brand Elm Street, and Repackaging the American Teen Slasher Film
Richard Nowell
Iluminace 2012, 24(3):69-101
Článek představuje koncept "genre persona".
Carry On, Cowboy. Roast Beef Westerns
Sheldon Hall
Iluminace 2012, 24(3):103-125
Historická studie o různých přeměnách žánru western v mezinárodním kontextu.
Rozhovory
Film Genre and the Industrial Mindset: More Work Needed. A Brief Exchange with Peter Hutchings
Richard Nowell
Iluminace 2012, 24(3):127-129
Rozhovor s profesorem Peterem Hutchingsem o studiu žánrů.
Obzor
Vzhůru k sebekolonizaci, obsaďme nemísta (Jana Dudková, Slovenský film v ére transkulturality)
Let's move towards self-colonization, let's occupy the non-places (Jana Dudková, Slovenský film v ére transkulturality)
Jaromír Blažejovský
Iluminace 2012, 24(3):135-137
Recenze publikace slovenské teoretičky Jany Dudkové: Slovenský film v ére transkultury.
"They've Seen the Impossible ... they've Lived the Incredible ...". Repackaging Czechoslovak Films for the US Market during the Cold War
Jindřiška Bláhová
Iluminace 2012, 24(3):138-143
O historickém pochopení praktik filmových distributorů, využití filmových plakátů k "přebalení" filmů pro různé trhy, různé publikum v různých časových obdobích a o hledání způsobů a manipulaci s filmy dovezených z "nepřátelského Československa" v druhé polovině 20. století, konkrétně na dvou českých fantasticko-dobrodružných filmech Vynález zkázy a Ikarie XB-1, které měly premiéru v USA v roce 1961 a 1964. Doloženo na filmových plakátech obou filmů ve verzi české a verzi pro americkou distribuci.
Cycles and Continuities. Understanding Media Convergence through Media History (Janet Staiger and Sabine Hake /eds./, Convergence Media History)
Gareth James
Iluminace 2012, 24(3):144-147
Recenze publikace Convergence Media History.
Ad fontes
P.D.C.s.r.o. (1920-1955)
Jarmila Petrová
Iluminace 2012, 24(3):131-134
Informace o vzniku a činnosti společnosti P.D.C.s.r.o. (Producers Distributing Corporation Ltd.) v letech 1920-1955. Společnost se zabývala půjčováním filmů.
Příloha
The problem with sexploitation movies
Eric Schaefer
Iluminace 2012, 24(3):148-152
Článek věnovaný zkoumání historie sexploatačních filmů a problémům, které autor s tímto výzkumem měl.
Notes towards a theory of cyclical production and topicality in American film
Peter Stanfield
Iluminace 2012, 24(3):153-159
Poznámky k autorově výzkumu o teorii cyklů a aktuálnosti v amerických filmech.