Iluminace 2002, 14(2):65-81

Scénický film - povaha předmětu. E. F. Burian a Máj v divadle D 35 a D 36: dvě verze scénického filmu (geneze a rekonstrukce)

Eva Strusková

Rekonstrukce a rozbor Burianovy incenace Máchova Máje v divadle D 35 a D 36 s použitím scénického filmu, jehož tvůrci byli Jiří Lehovec a později Čeněk Zahradníček. Využití filmu ve funkci montážního prvku, detailu vztaženého k akci herce a k dotvoření nálady.

Klíčová slova: český divadelní a filmový režisér, dramatik, hudební skladatel, avantgardní film, scénografie, dějiny filmu, divadlo a využití filmu

Scenic Film - The Nature of the Subject. E. F. Burian and "May" in the Theater D 35 and D 36: Two version of a Scenic Film (Genesis and Reconstruction)

Reconstruction and analysis of Burian's staging of Mácha's May in the theatre D 35 and D 36 using a stage film created by Jiří Lehovec and later Čeněk Zahradníček. The use of film as a montage element, a detail related to the actor's action and to complete the mood.

Keywords: Czech theatre and film director, playwright, composer, avant-garde film, set design, history of film, theatre and the use of film

Zveřejněno: 1. červen 2002  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Strusková, E. (2002). Scénický film - povaha předmětu. E. F. Burian a Máj v divadle D 35 a D 36: dvě verze scénického filmu (geneze a rekonstrukce). Iluminace14(2), 65-81
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.