Iluminace 2007, 19(3):95-151

Film a nahrávací průmysl: Případ Ultraphonu

Petr Szczepanik

Studie o synergii mezi českým filmem a nahrávacím průmyslem 30. let 20. století. Autor využívá pramenů z fondu Andrease Struveho, podílníka K´chenmeisterova koncernu, do nějž původně patřil i český Ultraphon, a z archivu jeho nástupnické firmy Supraphon Music. Autor zkoumá vztahy mezi gramofonem, rozhlasem, filmem a filmovou písní a lokální projevy globální koncentrace mediálního průmyslu 30. let 20. století.

Klíčová slova: filmová hudba; hudba ve filmu; nahrávací zařízení; populární hudba ve filmu; filmový průmysl; záznam zvuku; zvuková studia; média

Film and Recording Industry: The Case of Ultraphon

A study of the synergy between Czech film and the recording industry of the 1930s. The author uses sources from the fund of Andreas Struve, a shareholder of the K´chenmeister concern, which originally included the Czech Ultraphon, and from the archives of its successor company Supraphon Music. The author explores the relationships between the gramophone, radio, film and film song and the local manifestations of the global concentration of the media industry in the 1930s.

Keywords: film music; music in film; recording equipment; popular music in film; film industry; sound recording; sound studios; media

Zveřejněno: 1. září 2007  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Szczepanik, P. (2007). Film a nahrávací průmysl: Případ Ultraphonu. Iluminace19(3), 95-151
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.